close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קופת גמל להשקעה כיצד היא יכולה להבטיח את עתידכם הכלכלי?

מערכת שורשטו טבת, תשפ12/01/2020

קופת גמל להשקעה הינה כלי חיסכון המאפשר לכם להבטיח את עתידכם הכלכלי תוך שמירה על גמישות פיננסית בתקופת החיסכון

תגיות:
אם נודה על האמת, החיים הם שביל ארוך ורצוף בהחלטות. לעיתים מדובר בהחלטות קלות כמו אילו בגדים או נעליים נקנה או לאן יתחשק לנו לצאת הערב. כמובן שמכאן ה"מדרגות" רק עולות וההחלטות הולכות ונעשות קשות יותר. למשל - מה תבחרו ללמוד בעתיד או עם אלו בן או בת זוג תרצו לפתח קשר. אבל ההחלטות ה"כבדות" והמשפיעות ביותר הן אלו שקשורות בכסף ואם חשוב לכם להבטיח את עתידכם הכלכלי, תוכלו לעשות זאת בחוכמה בעזרת קופת גמל להשקעה.

אז מה התוכניות שלכם לעוד שנה, 5, 10, או אפילו 20 שנים קדימה? האם תמשיכו לעסוק (או תעברו לעסוק) בתחום שהכי מעניין אתכם? האם תתכנו משפחה
וילדים?? (או תרחיבו את המשפחה הקיימת?) תצאו לטיול מיוחד מסביב לעולם? מה שזה לא יהיה, אתם ודאי לא תרצו שהפן הכלכלי יהיה פקטור שימנע מכם מלהגשים את המטרות והיעדים שלכם. לשם כך, כדי להבטיח את עתידכם הכלכלי עליכם לקחת החלטות נכונות כבר מעכשיו. אחת האופציות שכדאי לכם לשקול ברצינות היא לפתוח לעצמכם קופת גמל להשקעה.

מה היא בדיוק קופת גמל להשקעה?
קופת גמל להשקעה היא מוצר חיסכון חכם וגמיש המאפשר לכם לחסוך כסף רב ולשמור על נזילות כספית לכל אורך הדרך. ומה זה אומר? זה אומר שעומדת לרשותכם קופת חיסכון שמצד אחד אתם יכולים להפקיד בה כסף בעוד מצד שני אתם יכולים למשוך אותו בכל עת. עם זאת יש לציין, כי מטרתן של קופות הגמל להשקעה היא לעודד אתכם לחסוך כסף עד לגיל הפרישה. אם תמשכו את כספי הקופה לפני הפרישה, אתם תחויבו במס רווח הון של 25% (וזאת – אך ורק על הרווחים אשר נצברו בקופה). מנגד, אם תחכו עם משיכת הכספים עד לאחר גיל 60, תוכלו ליהנות למעשה מקצבה פנסיונית נוספת שתהא פטורה לחלוטין מתשלומי מס ו/או עמלות למיניהן.

ויש עוד דברים שחשוב לדעת על קופת גמל להשקעה?
בהחלט. בקופות גמל להשקעה ניתן להפקיד עד כ – 70,000 שקלים בשנה (דרך הפקדות חודשיות שוטפות או דרך הפקדה חד שנתית של כל הסכום). אם אתם זוג או אפילו משפחה עם מספר ילדים, תוכלו לפתוח קופת גמל להשקעה עבור כל אחד ואחת מבני המשפחה. באופן כזה, תוכלו לחסוך עד מאות אלפי שקלים בשנה.

קופות גמל להשקעה מציעות מגוון מסלולי חיסכון (בדמי ניהול "אפסיים" הנעים בין 0.7%-0.9%) שניתן לעבור ביניהם בקלות ללא קנסות ועמלות. חוץ מזה, מסלולים אלה שונים ממסלולי חיסכון בנקאיים הודות לעובדה שהחסכונות בבנק צוברים ריבית וכולנו מכירים את שיעור הריבית האפסי במשק בשנים האחרונות, בעוד בקופת גמל להשקעה הכסף נושא תשואה בהתאם להשקעות בשוק ההון.

בשורה התחתונה, קופת גמל להשקעה הינה כלי חיסכון המאפשר לכם להבטיח את עתידכם הכלכלי תוך שמירה על גמישות פיננסית בתקופת החיסכון.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה